آیا تعداد کلمات در سئو موثر است؟

آیا تعداد کلمات در سئو موثر است؟
بر اساس گزارش ها ۷۵ درصد تجربه وبگردی کاربران برای پیدا کردن موضوعی که به دنبال آن هستند از موتورهای جستجو شروع می شود. این یعنی داشتن وب سایت به تنهایی مهم نیست اینجاست که سئو یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به کمک شما می آید تا بالاترین رتبه ها را به خود اختصاص دهد.
 
یکی از نکات مهم برای اینکه عملکرد سئو بهتر باشد کلمات هستند. کلمات کلیدی مناسب در افزایش ترافیک سایت تاثیر بسزایی دارند. تعداد مناسب کلمات برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو) به عوامل مختلفی نظیر نوع صفحه و محتوای آن وابسته است. طبق یک مطالعه انجام شده توسط Backlinki، بهترین تعداد کلمات برای بهینه‌سازی سئو، ۱۴۴۷ کلمه است.

 با این حال، این معنی را ندارد که به تنهایی نوشتن مطالب با ۱۵۰۰ یا ۲۰۰۰ کلمه، به طور خودکار شما را به رتبه اول در نتایج جستجوی موتورها (SERP) خواهد رساند.
 
ابزارهایی مانند Yoast و Clearscope تعداد کلمات را ارائه می دهند. چند دلیل وجود دارد که تعداد کلمات بیشتر ممکن است رتبه شما را به طور غیر مستقیم بهبود بخشد. برخی از این ابزارها توصیه های شمارش کلمات را بر اساس تحلیل رقابتی استوار می کنند. 
 
در هر صفحه باید روی یک کلمه کلیدی اصلی و دو یا سه کلمه فرعی تمرکز کرد. همچنین صفحات باید دارای یک موضوع واحد و متمرکز باشد مانند اقامت فرانسه، اخذ اقامت فرانسه، گرفتن اقامت فرانسه کلماتی مشابه از نظر search intent هستند و می توانند روی یک صفحه هدف گذاری شوند.
 
بر اساس آماری که شرکت Ahrefs ارائه کرده میانگین تعداد کلمات موجود در یک مقاله ۷۵۰ کلمه است این مطالعات به دو نکته مهم اشاره می کند:
1. صفحاتی که در رتبه های بالا هستند حجم محتوای بیشتری نسبت به دیگر صفحات خود در همان جستجو دارند.
2. محتوای صفحاتی که در کلمات پر جستجو جایگاه مناسبی دارند ۱.۵ برابر طولانی تر از صفحاتی است که در عبارات ساده رتبه دارند.

چاپ   ایمیل

خرید یا تمدید دامنه و هاست، ارسال درخواست پشتیبانی و یا مشاهده پاسخ سوالات به شکل شبانه‌روز از طریق "پرتال کاربران" میسر است.
تماس تلفنی یا حضوری شنبه تا چهارشنبه، 10 صبح تا 17 عصر میسر است. برای فوریت‌ها از شماره همراه در هر زمان تمایل دارید استفاه کنید.
نشانی ما: تهران، خیابان شریعتی، خیابان ملک، پلاک 30، واحد 5، طبقه دوم.