ویژگیهای یک وب سایت حرفه‌ای

ویژگیهای یک وب سایت حرفه‌ای

وب سایت حرفه ای باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
باید به چه چیزایی توجه داشته باشیم تا در پایان کار یک وب سایت حرفه ای داشته باشیم؟
ویژگی های وب سایت خوب چیست؟

این سوال ها و کلی سوال دیگر در این زمینه وجود دارد که با رعایت کدام اصول طراحی سایت می توان یک سایت حرفه ای طراحی کرد.با مطالعه منابع مختلف در رابطه با طراحی سایت موارد متعددی برای طراحی سایت حرفه ای مطرح شده است. در اینجا ویژگی های سایت حرفه ای را بررسی می نماییم. برای طراحی وب سایت حرفه ای باید توجه داشته باشیم که برای چه کاری و با چه هدفی سایت طراحی می کنیم.توجه نکردن به نوع کاربرد و هدف وب سایت باعث می شود که ما نتوانیم طراحی سایت حرفه ای انجام دهیم.

ویژگی‌های یک وبسایت خوب و تاثیر آن بر کسب و کار
اهمیت یک وبسایت اینترنتی بر رشد و بهبود کسب و کارهای مختلف اعم از تجارت‌های الکترونیک و حتی تجارت‌های غیر الکترونیک امروزه بر هیچ‌کس پوشیده نیست. زمانی بود که فقط فعالیت‌های اینترنتی نیاز به وبسایت داشتند، اما امروزه با گسترش اینترنت هر فعالیت کاری برای افزایش راندمان خود نیاز به یک وبسایت دارد.
در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها برای جذب مخاطب یا ارتباط با مخاطبین فعلی خود از طراحی سایت برای کسب و کارشان استفاه می‌کنند. همچنین بسیاری از فرصت‌های فعالیت با همکاران خارجی از طریق وبسایت فراهم می‌شوند. اما مسلماً صرف وجود یک سایت به خودی خود و بدون رعایت برخی از اصول نمی‌تواند تأثیر چندانی بر بهبود کسب و کار داشته باشد. یک سایت وقتی بر کسب و کار شما مؤثر است که پارامترهایی را به عنوان یک سایت کارآمد در خود داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی از این پارامترها خواهیم پرداخت.

کسی نیست که امروزه اهمیت وبسایت خوب را دستکم بگیرد. اما داشتن یک سایت خوب چگونه ممکن است؟ طراحی یک وبسایت خوب چیست و چگونه این امر محقق میشود. تلاش شما باید این باشد که با فناوری های جدید سایتی با ویژگی های مطلوب برای موتورهای جستجو و کاربران طراحی کنید . در زیر قصد داریم 23 خصوصیت یک وبسایت خوب را برای شما لیست کنیم تا بکمک آن بتوانید سایتی مناسب برای خود دست و پا کنید.

23 ویژگی وب سایت حرفه ای

1- یک طرح و نقشه راه منطقی برای طراحی و پیاده سازی وب سایت به شکلی که کاربر پس از ورود به وب سایت به راحتی متوجه عمکرد وب سایت و نیز متوجه کاربرد بخش های مختلف آن بشود. داشتن یک طرح و نقشه راه استاندارد در طراحی سایت باعث کاربرپسند بودن و امتیاز بهتر در سئو وب سایت شما خواهد شد.

2- نمایش اطلاعات مهم مربوط به کسب و کار در قسمت های مهم وب سایت کاربر در وب سایت شما به دنبال خدمات و یا محصولات اصلی شما می باشد. برای همین باید به کاربر این اطلاعات مهم را در قسمت های اصلی وب سایت نمایش دهیم به جای اینکه کاربر را با لینک های شبیه درباره ما و اطلاعات غیرضروری دیگر کلافه کنیم. مثلا در وب سایت رستوران، کاربر به دنبال منو غذا، فضای رستوران، ساعات فعالیت و آدرس رستوران می گردد و به بخش های دیگر توجه چندانی ندارد.

3- در طراحی سایت اطلاعات تماس با ما را در دسترس و جلوی چشم کاربر قرار دهید.
هیج چیز بدتر از آن نیست که کاربر در وب سایت شما به دنبال اطلاعات تماس بگردد. در اطلاعات تماس راه های تماسی را در وب سایت قرار دهید که همیشه به آنها پاسخگو باشید. اگر تلفن خود را هرزگاهی از دسترس خارج می کنید بهتر است آن را در اطلاعات تماس وب سایت قرار ندهید و فقط از ایمیل استفاده نمایید. حتما از ایمیلی استفاده نمایید که برای آن دامنه می باشد و از ایمیل gmail یا سایر ایمیل های شخصی به هیچ وجه استفاده نکنید.

4- در طراحی وب سایت از لینک دهی مشخص و نام های واضح برای منوها و لینک ها استفاده نمایید.
استفاده از نام های مشخص و استاندارد به کاربر وب سایت حرفه ای شما حس خوبی خواهد داد و او را دچار سردرگمی نخواهد کرد. در لینک دهی سعی کنید نوشته لینک مشخص باشد که برای ورود به کدام صفحه و انجام چه کاری است.

5- امنیت یکی از مهم ترین ویژگی های وب سایت حرفه ای است.
بحث امنیت نیز یکی از موارد گسترده و بسیار حائز اهمیت یک وبسایت می‌باشد. ممکن است تمامی فاکتورهای یک وبسایت مناسب را در ایجاد وبسایت خود لحاظ کرده باشید، حتی مدتی هم بر روی وبسایت فعالیت کنید و به نتایج مناسبی دست یابید، اما اگر امنیت وبسایتتان مناسب نباشد هر لحظه امکان بروز اختلال در وبسایت و به هدر رفتن تمامی زحماتتان باشد. از همین رو لازم است که فاکتورهای امنیتی هرچه بیشتر از ابتدای ایجاد یک وبسایت مد نظر قرار گرفته و اعمال شوند.

علاوه بر برقراری امنیت وبسایت، امنیت کاربران نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد. کاربران وبسایتی را انتخاب می‌کنند که اطمینان داشته باشند اطلاعاتشان در امنیت کامل قرار دارد. یکی از مواردی که این اطمینان خاطر را به کاربر می‌دهد، استفاده از گواهینامه SSL (پروتکل امنیتی https) بر روی آدرس‌های وبسایت می‌باشد. با استفاده از این پروتکل تبادل اطلاعات بین کاربر و سرور بصورت کد انجام شده و امنیت اطلاعات کاربران بسیار افزایش می‌یابد.

6- استفاده از امکان نشر مطالب و خدمات وب سایت شما در شبکه های اجتماعی.
رسانه های اجتماعی نقش مهمی در بازاریابی اینترنتی کسب و کار شما خواهند داشت. پس در طراحی وب سایت حرفه ای امکانی را فراهم نمایید که کاربر در صورت تمایل بتواند صفحه مورد نظرش را در شبکه اجتماعی دلخواهش به اشتراک بگذارد.

7- نمایش مناسب وب سایت شما در موبایل یکی از مهم ترین ویژگی های وب سایت حرفه ای می باشد.
طراحی شما باید خود را ابعاد نمایشگرهای مختلف تطبیق دهد تا همه کاربران بتوانند از وب سایت شما استفاده نمایند.

8- صفحه سوالات متداول را در وب سایت حرفه ای خود حتما قرار دهید.
همیشه برای کاربران و مشتریان سوالات متداول وجود دارد که ذهن آنها را مشغول کرده و آنها را دچار استرس می کند. اکثر این سوالات بین کاربران تکراری و مشخص می باشد. این سوالات را گردآوری کنید و برای آنها پاسخ های مناسب و کوتاه پیدا کرده و در صفحه سوالات متداول وب سایت حرفه ای خود قرار دهید.

9- برای وب سایت حرفه ای خوب یک میزبان حرفه ای پیدا کنید.
حتما به دنبال یک سرویس دهنده میزبانی(هاستینگ) باکیفیت و حرفه ای باشید. در انتخاب چنین میزبانی به کیفیت سرویس دهی، مدت زمان پاسخگویی به مشکلات و در دسترس بودن توجه زیادی نمایید.

10- لطفا از ویژگی های زیر در طراحی وب سایت حرفه ای استفاده نکنید.

استفاده از موسیقی

  • استفاده از Flash
  • هر چیزی که به صورت خودکار شروع به پخش یا اجرا نماید.
  • اطلاعات اضافه نظیر نوشته، تصویر و فیلم – استفاده از اینها باعث کندی و زیاد شدن مدت زمان بارگذاری صفحه می شود.

11- اهمیت محتوا برای یک سایت خوب مسلماً دلیل اصلی راه‌اندازی یک وبسایت هدایت کاربرانی به وبسایت می‌باشد که به دنبال محتوای مورد نظرشان هستند. طبعا تولید محتوا منحصر به فرد، مفید، خلاقانه و جذاب است. کپی محتوا از وبسایت‌های دیگر علاوه بر اینکه رضایت کاربران را جلب نمی‌کند، به عنوان یک عامل منفی نیز در رتبه‌دهی موتورهای جستجو در نظر گرفته می‌شود. لازم است که بروزرسانی محتوای وبسایت به صورت منظم طی بازه‌های زمانی مشخص انجام شود. پویایی یکی از دلایل موفقیت وبسایت شما می‌تواند باشد.

توصیه میشود که محتوایمان را از پستوی سایت در بیاوریم و همانند یک منوی خوب سرآشپز حرفه ای، در دسترس مخاطب و در صفحه اصلی سایت بگذاریم. رعایت همین نکته کوچک کمک میکند که بازدیدکننده دائمی شما به راحتی با یک نگاه می تواند بفهمد کدام بخشها اخیرا به روز شده و سریع می رود سر اصل مطلب. در نظر داشته باشید که محتوای سایت خوب باید بخوبی بهینه‌سازی شده و به روز باشد. ناگفته پیداست که محتوا صرفا به معنای نوشتار نیست بلکه علاوه بر متن شامل صوت، ویدئو، عکس، پوستر، اینفوگرافیک و سایر فایل‌ها نیز میباشد.

12- ظاهر یک وبسایت خوب
اولین چیزی که در ورود به یک وبسایت توجه کاربر را به خودش جلب می‌کند، طراحی و ظاهر وبسایت (UI Design) است. کاربران ترجیح می‌دهند مطالب مورد نیاز خود را از وبسایت‌هایی استخراج کنند که ظاهر آن وبسایت‌ها حس خوبی به آنان القاء می‌کند. وبسایتی که ظاهر مناسبی ندارد نمی‌تواند کاربر را برای مدت زمان زیادی در خود نگه‌دارد و این امر علاوه بر کاهش عملکرد مفید وبسایت، باعث بروز اشکالاتی همچون افت رتبه وبسایت در موتورهای جستجو خواهد شد.
طراحی خوب علاوه بر رعایت اصول روز طراحی دنیا لازم است که واکنش‌گرا (طراحی سایت ریسپانسیو) باشد. امروزه درصد بسیاری از کاربران اینترنتی مرور صفحات وب را توسط ابزارهای مختلفی از جمله تبلت و گوشی همراه انجام می‌دهند. طراحی ریسپانسیو شکل صحیحی از ظاهر وبسایت در دستگاه‌های مختلف از جمله رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها، گوشی‌های موبایل و … به نمایش می‌گذارد. اگر طراحی ریسپانسیو نباشد، نمایش سایت در برخی ابزارها به درستی انجام نمی‌شود و همین امر باعث می‌شود کاربر رغبتی به گذراندن زمان خود در وبسایت شما نداشته باشد. این امر نیز علاوه بر تأثیر منفی بر روی عملکرد وبسایت، باعث کاهش رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد شد.

سایت باید دارای هارمونی در رنگ‌ها و عنوان خوانا و دسترسی راحت به تمام محتوا‌ها و یک سری گرافیک باشد. استفاده از فونت‌های مناسب و عدم استفاده از تعداد زیادی از فونت‌های نا مربوط در ظاهر سایت تاثیر بسزایی دارد. رنگهایی با کنتراست پایین به عنوان پسزمینه برای سایت توصیه می‌شود. وجود تصاویر کم حجم و جذاب می‌تواند زمان حضور مخاطب را در سایت بالا ببرد و از این حیث از اهمیت بسزایی برخوردار است. هم چنین لوگوی شما معرف سایت شماست. سایت بدون لوگو معنا ندارد زیرا لوگوی سایت به عنوان نشانی از سایت شما در همه جا خواهد بود و همیشه زمانی که یک بازدید کننده لوگوی شما را در سایتی دیگر میبیند سایت شما را به یاد می آورد. لوگوی طراحی شده برای شما باید دارای یک بار معنای خاص مرتبط با موضوع سایت شما باشد.

بطور کلی وجود گرافیک مناسب در سایت از دیگر ویژگی های یک سایت خوب به شمار می آید. در گرافیک سایت نبایستی از رنگ های زننده یا شلوغ استفاده کرد.رنک بکگراند بایستی با رنگ متن کامال در تضاد باشد.بهتر است در گرافیک سایت تنها از 3 رنگ اصلی استفاده کنیم.

گرافیک وب سایت یکی از مهمترین و کلیدی ترین نکات در یک وب سایت گرافیک وب سایت است.با توجه به فضای رقابتی و شلوغ دنیای وب جلب توجه مخاطب در مرحله ابتدائی قرار دارد. تصور کنید که قصد دیدن یک وب سایت را دارید که از نظر زمان بار گذاری و یا بالا آمدن بسیار کند و از نظر نمای ظاهری نکته ای برای جلب توجه شما ندارد هر چند که شاید مطالب بسیار مفید و یا خدمات بسیار خوبی ارائه دهد.در اکثر موارد شما این وب سایت را خواهید بست و به سراغ وب سایت دیگری خواهید رفت. با توجه به مطالعات و تجربیات ما در زمینه طراحی و توسعه وب ، بر این اعتقادیم که رعایت اصل ” خلاقیت همراه با سادگی ” می تواند فضایی بسیار زیبا و کارآمد در وب سایت شما ایجاد کند.در این راه انتخاب رنگها و طرح های مناسب با فضای کاری شما بسیار تعیین کننده است. ذکر این نکته بسیار مهم است که گرافیک وب شاخه ای جدا از گرافیک چاپ است و طراحی در وب اصول و استانداردهای مختص به خود دارد.

همچنین باید بدانید که وب سایت هایی که به خوبی طراحی نشده باشند مشکلاتی از قبیل:

عدم داشتن معیارهایی برای گوگل فرندلی بود سایت
نرخ خروج بالای کاربران
مدت زمان خیلی کوتاه کاربران در سایت
عدم بازدید کاربران از صفحه‌های مختلف سایت
و…

13- بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو SEO
امروزه شاهد رشد روزافزون حجم صفحات وب هستیم. با بالاتر رفتن کیفیت محتوای ارائه شده، هر ساله حجم متوسط صفحات وب افزایش می‌یابد. همانطور که احتملا میدانید یک سایت خوب باید در کمتر از سه ثانیه با سرعت ۲۵۶ اینترنت پر سرعت بارگذاری شود . با افزایش زمان لطمه آن متوجه بازدید کنندگانی میشود که با اینترنت‌های معمولی وارد سایت شما می‌شوند، با این حساب طراحی سایت خوب باید تا حد امکان ساده و سبک انجام شود. در مورد گرافیک سایت باید بگویم که استفاده از فایل‌های فلش و تصاویر گرافیکی حجیم به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. هم چنین باید عبارات کوتاه مشخصی برای محصولات، با محتوای کم و مفید در نظر گرفته شده و به خریداران این امکان داده شود که با فشار دکمه منوی روی آن‌ها، به توضیحات و گرافیک بیشتری دست یابند. گوگل نیز توجه ویژه ای به سایت های با سرعت بالا دارد. میتوانید از این لینک سرعت سایت خود را ببینید. 

https://gtmetrix.com

منظور از سئو سایت، بهینه‌سازی یک وبسایت برای موتورهای جستجو می‌باشد. بهنیه‌سازی یک وبسایت برای موتورهای جستجو یک سرمایه‌گذاری کم‌هزینه و و بسیار پربازخورد می‌باشد. عوامل زیادی در بهبود سئوی یک وبسایت تاثیرگذارند. تمامی موارد گفته شده نیز در صورت صحت عملکرد می‌توانند باعث بهبود سئوی وبسایت شوند. از بین عوامل ذکر شده محتوا، آپتایم و سرعت لود سایت، بسیار بر سئو تاثیرگذارند.
قرارگرفتن کلمه کلیدی سایت شما در صفحه اول موتورهای جستجو موفقیت وبسایت شما را تضمین می‌کند.
در مورد سئو صحبت بسیار شده است. محتوای سایت باید در مورد یک موضوع خاص باشد و در فاصله زمانی معین بروزرسانی شود والا مشتریان خود را از دست خواهد داد.اصلا از روشهای فریبنده برای سئو سایت استفاده نکنید!

با استفاده از ابزارهای رایگان زیر میتوانید حجم صفحات سایت خود را بررسی کنید.
GTmetrix
Google PageSpeed Insights
YSlow
Pingdom 

این نکته بسیار مهم است که بخش عمده ای از بازدید کنندگان شما به دلیل مطالب مفید ، طراحی مناسب ، و خدمات خوب شما ، به وب سایت شما می آیند و تمامی موارد در مورد یک وب سایت به صورت زنجیره ای به یکدیگر پیوسته اند و شاید ضعف یکی از حلقه های این زنجیر باعث عدم بهره وری وب سایت شما باشد. اینکه تکنیکهای بهینه سازی به چه روش و ترتیبی اعمال شود ، در جایگیری و رتبه بندی شما در موتورهای جستجو بسیار تایین کننده است. پروسه منطقی و استاندارد زیر می تواند بسیار مفید باشد :

• استاندارد سازی کدهای HTML ، CSS و .. در وب سایت شما
• ایجاد ساختار مناسب در وب سایت برای سهولت دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت شما
• بررسی رقبای شما
• بررسی کلمات کلیدی مرتبط با محتوای وب سایت شما
• بهینه سازی متون وب سایت شما
• ایجاد لینکهای مناسب و مرتبط با وب سایت شما برای افزایش PageRank و رتبه در موتورهای جستجو
• تبلیغات هدفمند

توصیه ما به شما این است که از سه راه طلایی معروف سئو استفاده کنید: رعایت اصول کدنویسی، تولید محتوای مفید، و تبادل لینک.
در بهینه سازی سایت از موارد زیر پرهیز نمائید:
استفاده بیش از حد کلمات کلیدی
لینک های شکسته
کپی کردن مطالب
محتوای تکراری
میزان حجم صفحه اول سایت

14- امکانات مورد نیاز یک سایت خوب
یک طراحی سایت خوب چه امکاناتی باید داشته باشد؟ بطور کلی خبر خوان، نقشه سایت، بخش نظرات، نظر سنجی آنلاین، پادکست، وادکست، اسلایدر، اطلاعات آب و هوا یا اوقات شرعی، بازی‌های آنلاین، جستجو و سایر امکانات به مخاطبان اجازه می‌دهد زمان بیشتری را در تعامل با سایت به سر ببرند. همچمیم در نطر داشته باشید که آگهی تبلیغاتی به اندازه و دور از تشویش بصری باشد.

15- دامنه‌ی خوب برای یک سایت
البته که یک دامنه ی خوب بهترین راه به یاد ماندن است. ناگفته پیداست که سایتی دامنه اش در یاد کاربر می ماند که با به یادآوردن ادرس سایت موضوع آن هم به خاطر بماند. همچنین یک مبحث مهم در سئو مرتبط بودن ادرس با محتوا است. هیچ ادرسی نمی توانید پیدا کنید که شماره در ان داشته باشد و ارتباط موضوعی هم با محتوا داشته باشد. سعی کنید دامنه ای با نوشتار ساده انتخاب نمایید. همچنین اسمی که انتخاب می نمایید نباید چندگانگی در درک تلفظ داشته باشد.

در انتخاب دامنه خوب به این موارد توجه داشته باشید:
نام دامنه ی شما باید بتواند در بازار گسترش پیدا کند. و بنوعی قابلیت برندینگ داشته باشد.
اگر محصولات شما مختص فروش در ایران است از دامنه .irاستفاده نمایید.
اگر شما محصولات و تولیدات بین المللی دارید از دامنه .comاستفاده نمایید.

16- اهمیت ارتباط با کاربران در یک سایت
این یکی از اصول نسل دوم وب یا همان وب ۲.۰ است, تعامل با کاربر و احترام به او. ارزش دادن به نظرات کاربران و نمایش دادن آنها در بخشهای مختلف سایت، پاسخگویی و پیگیری درخواستهای مخاطبین، تبدیل اعضای سایت به یک جامعه مجازی، و بسیاری موارد دیگر که در سایتهای نسل جدید وب دیده می شود.هر چند وقت یک بار نظر کاربران خود را در مورد سایت و یا موضوعات دیگر مورد سوال قرار دهید و بر اساس همان نظر سنجی یک پست بنویسید و به بررسی کلی بپردازید حتی سعی کنید در پست خود از چند نظر به طور خاص اسم ببرید و انها را نقد و بررسی کند در این صورت کاربر میفهمد که شما واقعا ارزش قائل هستید برای او و نظر او در نتیجه شما یک بازدید کننده ی ثابت و همیشگی به دست می اورید.

در نظرات کاربران سایت سعی کنید به این سوالات کاربرانتان به سرعت پاسخ بدید:
چیست و به چه دلیل
قیمتش چنده؟
کیفیتش چطوره؟
چطور میتونم بخرمش؟
راه های ارتباطی چیست؟
همچنین قسمت سوالات متداول سایت خود را جدی بگیرید.

17- خصوصی بودن اطلاعات خریدار:
حفاظت از حریم خصوصی کاربران اهمیت زیادی در دنیای امروزه وب دارد. سعی کنید به او اطمینان دهید از این اطلاعات استفاده نابجا نخواهید کرد. هنگام خرید الکترونیکی، لازم است که اطلاعات مربوط به خریدار از جمله آدرس پستی، شماره تلفن، آدرس پست الکترونیکی و اطلاعات مالی مشتری حفظ گردد. بطور کلی، ترس از لو رفتن این اطلاعات، یکی از عوامل بازدارنده رشد فروش الکترونیکی است.

18- حمایت‌ها و مراقبت‌های فنی سایت
همیشه سعی کنید خود را در کنار مخاطب خود ببینید. در حال حاضر، خریداران الکترونیکی از خدمات حمایتی فنی کمتری برخوردارند و در این بخش، سایتهایی که تجربه، توان و پرسنل خود را خوب به معرض نمایش بگذارند و در عین حال، سیاست‌های خدمات فنی خود را به آدرس مشتریان ارسال کنند، موفقیت بیشتری خواهند داشت.

19- سازگاری کامل و خوب با موبایل و تبلت
در طراحی سایت مد نظر داشته باشید که گوشی های هوشمند و تبلت ها سهم زیادی را در ترافیک وب ها دارند و از آنجایی که قیمت گوشی های موبایل مدام ارزانتر می شود تعداد افرادی که از این دستگاه ها استفاده می کنند در حال افزایش است. در حال حاضر 70% کارها ظرف یک ساعت از طریق سایت هایی که برای موبایل طراحی شده اند انجام می شود

20- ساختار نقشه سایت و دسته بندی منطقی و منسجم
نقشه سایت یا sitemap به شما اجازه می‌دهد تا یک فایل متنی در میان سایر فایل‌های دیگر در حساب خود ایجاد کنید تا موتورهای جستجو از همه صفحات موجود در وبسایت شما مطلع شوند. توصیه اینکه تمام بخشهای سایت باید طبقه بندی شده و به شکل زیر شاخه ای تنظیم گردد. مشخص بودن سیاست کلی سایت و نیز هدف گذاری صحیح برای آن لازمه تدوین یک نقشه سایت منطقی است.

تدوین نقشه سایت، مثل نقشه یک ساختمان، اولین مرحله از طراحی و اجرای یک سایت است، و با یک نقشه سلسله مراتبی و مشخص کار طراحی و برنامه نویسی سیستم مدیریت سایت بسیار راحت تر می شود.
بخشهای اصلی سایت باید از تمام صفحات سایت و از طریق منوی اصلی در دسترس باشد. و جایگاه محتوای سایدبارها در نقشه مشخص باشد.

21- سرعت لود
این فاکتور نیز در کارآمدی وبسایت بسیار بسیار اهمیت دارد. کاربران تمایل دارند سایت مورد نظرشان ظرف کمتر از 5 ثانیه بارگزاری شود. اگر بیش از این به طول بینجامد حتی ممکن است کاربر از تماشای وبسایت شما منصرف شود و هرچقدر هم ظاهر و مطالب وبسایت مورد پسند کاربر باشد، باز هم تفاوتی حاصل نخواهد شد.

22- آپتایم
یکی از دلایل راه‌اندازی وبسایت این است که به صورت حضوری نمی‌توان در تمامی ساعات شبانه‌روز و هفت روز هفته با کاربر در ارتباط بود. اما وبسایت این قابلیت را فراهم می‌کند تا بدون محدودیت مکانی و زمانی بتوانید با کاربران خود در ارتباط باشید. منظور از آپتایم زمانی است که سایت شما بر روی اینترنت برای همه در دسترس است. یک سایت خوب آپتایمی نزدیک به صد در صد دارد. یک لحظه در دسترس نبودن وبسایت شما می‌تواند به اندازه از دست دادن چندین مشتری به ضرر شما تمام شود.

23- هاستینگ مناسب
منظور از هاستینگ فضایی است که اطلاعات وبسایت شما بر روی آن قرار می‌گیرد. اگر امنیت، سرعت لود سایت و آپتایم مناسب می‌خواهید باید یک هاستینگ خوب را برای راه‌اندازی وبسایت خود انتخاب کنید. یک هاستینگ خوب علاوه بر برقراری موارد مذکور برای
شما، پشتیبانی مناسبی نیز ار سرویس میزبانی شما خواهد داشت. رفع مشکلات احتمالی مربوط به سرور جزء وظایف شرکت ارائه دهنده هاستینگ بوده و در صورتی که پشتیبانی مناسبی از سرویس شما انجام شود، مشکلات احتمالی علاوه بر این که به حداقل می‌رسند، به سرعت نیز قابل رفع می‌باشند.

تمام موارد فوق ویژگی یک وب سایت خوب است به طوری که تاثیر بسزایی برای کسب و کار شماخواهد داشت. هرکدام از این موارد در توسعه و رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد. به عنوان مثلا اگر سایتی طراحی کردید اما تجربه کاربری خوبی نداشته باشد به طورحتم بازدیدکنندگان سایت خود را از دست خواهید داد. بدین صورت تنها راه اندازی یک سایت کافی نیست و باید در کنار طراحی سایت موارد دیگر را رعایت کنیم تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.


چاپ   ایمیل

خرید یا تمدید دامنه و هاست، ارسال درخواست پشتیبانی و یا مشاهده پاسخ سوالات به شکل شبانه‌روز از طریق "پرتال کاربران" میسر است.
تماس تلفنی یا حضوری شنبه تا چهارشنبه، 10 صبح تا 17 عصر میسر است. برای فوریت‌ها از شماره همراه در هر زمان تمایل دارید استفاه کنید.
نشانی ما: تهران، خیابان شریعتی، خیابان ملک، پلاک 30، واحد 5، طبقه دوم.