تعرفه طراحی وب سایت

تعرفه طراحی وب سایت

تعرفه و قیمت طراحی سایت

تصور بفرمایید با یک شریک تجاری بالقوه مواجه شده‌اید و همه چیز عالی به نظر می‌رسد. آماده امضای قرارداد هستید و آنها شما را به دفترشان دعوت می‌کنند. وارد که میشوید با یک دفتر کاری مخروبه و قدیمی مواجه می‌گردید. آیا همچنان مثل سابق علاقه‌مند هستید که با آنها تجارت را شروع کنید؟ این همان حسی است که مشتریان یا شرکای تجاری بالقوه شما هنگام ورود به وب سایت قدیمی‌تان احساس می‌کنند. مطمئنم مایل هستید که طرفهای تجاری و مشتریان بالقوه، با وب سایتی حرفه‌ای، با عملکرد بالا و تازه‌ترین اطلاعات مربوط به کار و تجارت شما مواجه شوند. بر اساس مطالعات بسیار وسیعی که توسط دانشگاه استانفورد انجام شده (http://simson.net/ref/2002/stanfordPTL.pdf) بیش از 75درصد مخاطبان اعتبار یک شرکت را بر اساس طرح وب سایت آن ارزیابی میکنند.

اما هزینه طراحی چنین وب‌سایتی چقدر است؟ و بهترین جا برای طراحی وب سایت ایده آل با توجه به بودجه ما کجاست؟

قبل از هرچیز؛ عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت پیش از هرکاری، باید نوع وبسایت مشخص شود. دسته بندی سایت ها بسیار زیاد است. سایت های خبری، سایت شرکتی، سایت فروشگاه آنلاین، سایت بازی آنلاین، سایت استریم و پخش آنلاین مولتی مدیا، سایت های دانلود، سایت آپلود و... هر کدام ساختار و استراتژی طراحی مخصوص به خود را دارند.

در قدم دوم بهتر است استانداردهای عمومی که فارغ از نوع وبسایت، در طراحی آن مهم است را مد نظر قرار دهیم. رابط کاربری یا UI، تجربه کاربری یا UX، نمایش صحیح در موبایل و تبلت، هماهنگی با مرورگرهای مختلف، کدنویسی سمت سرور، کدنویسی سمت کاربر و... مواردی هستند که به واسطه زمان و انرژی که روی آنها صرف میشود در قیمت گذاری طراحی سایت تاثیر خواهند داشت.

نکته سوم اینکه تعداد نفرات و تخصص هایی که در طراحی و پیاده سازی سایت بکار گرفته شوند نیز در هزینه نهایی تاثیرگذار است.

بر اساس مطالبی که مطرح شد، پاسخ کوتاه به سوال هزینه طراحی سایت اینست که حداقل حق الزحمه یک سایت حرفه ای نمیتواند کمتر از 3 میلیون تومان باشد. اما به فراخور نوع سایت درخواستی و کارکردهای آن این مبلغ تغییر می‌کند.

هرچند دریافت مبالغ بالا به عنوان حق‌الزحمه طراحی وب سایت، لزوما به معنی حرفه ای بودن و کیفیت بالا نیست، اما باید توجه داشته باشید که قطعا یک سایت حرفه‌ای، ارزان نخواهد بود.

واقعیت این است که شما هیچگاه به اندازه یک شرکت طرحی سایت در مورد انواع وب سایت‌ها، نحوه کارکرد آن‌ها، مشکلات و مزایای هر یک از روش‌های طراحی، اطلاعات و آگاهی ندارید و همچنین به اندازه اعضای یک شرکت نرم‌افزاری حرفه‌ای مطالعه و تحقیق در خصوص آخرین روش‌ها و راه‌کارها در دنیای بازاریابی آنلاین نداشته‌اید. البته بسیاری از شرکت های طراحی سایت هستند که همچنان از روش ها و تکنولوژی های قدیمی برای ساخت سایت های خود استفاده می کنند و تنها با استفاده از یک ظاهر و پوسته زیبا سعی می کنند وب سایت طراحی شده را نیز حرفه ای و بروز جلوه دهند که مطمئنا یک فرد غیر متخصص نمی تواند متوجه این اختلاف شود. اما پس از مدتی قدیمی بودن تکنولوژی ها در عمل مشکلات زیادی را بوجود خواهند آورد. عقیده ما این است که برای یک شرکت حرفه ای، هیچ بن بست و محدودیتی وجود ندارد و اگر از شرکتی جملاتی مانند "نمی توانیم چنین امکانی به سایت شما اضافه کنیم" شنیدید بدانید که با یک شرکت طراحی سایت غیرحرفه‌ای طرف هستید.

توجه داشته باشید که:
1- ظاهر وب سایت معمولا تاثیر زیادی در قیمت آن ندارد
ظاهر سایت و جلوه های گرافیکی معمولا تاثیر خیلی زیادی روی هزینه طراحی وب سایت شما ندارند. بنابراین فریب ظواهر سایت ها را نخورید! ظاهر سایت یکی بخش های بسیار ساده وب سایت است که معمولا نیاز به دانش خاصی ندارد و هر طرحی که مد نظر شما باشد را می توانید در سایت خود داشته باشید. چیزی که در طراحی مهم است چیدنِ عناصر مهم وب سایت در بخش های مهم است. از این حیث هر وب سایت بر اساس نوع کاربرانی که دارد با دیگری متفاوت است.

2- طراحی سایت با قیمت های خیلی ارزان یعنی شروع دردسر!
همانطور که در ابتدای این صفحه نیز اشاره شد طراحی سایت حرفه ای به هیچ وجه ارزان نیست! در واقع یک وب سایت ارزان نمی تواند حرفه ای باشد زیرا طراحی یک سایت حرفه ای نیاز به استخدام و بکارگیری افراد حرفه ای دارد.بکارگیری طراحان و برنامه نویسان با تجربه و با سطح دانش بالا ، که سالیان زیادی به مطاله و آموزش پرداخته اند ارزان نیست. همچنین به شرکت هایی که با قیمت های خیلی کم به شما وعده یک سایت اختصاصی را میدهند با دیدی محتاطانه نگاه کنید. بسیاری از شرکت ها حتی ممکن است در ابتدا قیمت های کمی را برای طراحی اعلام کنند اما پس از مدتی با بهانه های مختلف مبالغ بیشتری را برای پیشبرد پروژه طلب نمایند.

3- فریب نام تجاری، برند و شرکت های طراحی سایت صفحه های اول گوگل را نخورید!
برخی شرکت های طراحی سایت بواسطه سابقه بیشتر برند مطرح تری دارند و برخی نیز از طریق هزینه های هنگفت تبلیغاتی در لینک های ابتدایی جستجوی گوگل قرار گرفته اند. حقیقت این است که خرید وب سایت مانند خرید پوشاک و لباس یا لوازم خاگی نیست! که قیمت آن وابستگی زیادی به نام تجاری داشته باشد از طرفی بخاطر داشته باشید معمولا شرکت های طراحی سایت قدیمی تر همچنان از تکنولوژی های قدیمی استفاده می کنند به دلیل اینکه بروزرسانی و همسان سازی مجدد تمام بخش های سازمان با سیستم های جدید هزینه بسیار هنگفتی نیاز خواهد داشت. از طرف دیگر، بزرگ بودن شرکت طراحی لزوما به معنی حرفه ای تر بودن و بروزتر بودن نیست. بلکه طبق تجربه ی اکثر کاربران، هرچه شرکت طراحی بزرگتر و قدیمی تر باشد و مشتریان بیشتری داشته باشد به همان اندازه پشتیبانی ضعیفی خواهد داشت چراکه پاسخگویی به مشکلات مشتریان، زمان زیادی را طلب می کند و عملا ممکن است برای یک تغییر یا یک رفع اشکال ساده مدتها در صف انتظار بمانید!

طراحی وب سایت ترکیبی از هنر و دانش است ، استفاده از بروزترین تکنولوژی ها برای خلق اثری که بتواند وجه بسیار خوبی از شرکت و سازمان شما به مشتریان نشان دهد.

طراحی وب سایت چیزی بیش از یک ظاهر زیبا و پر زرق و برق است (هرچند که ظاهر وب سایت تاثیر بسزایی در موفقیت آن خواهد داشت) اما بخش مهمی از برنامه های تحت وب را هسته آن تشکیل می‌دهد. جایی که تمام اتفاقات اصلی و پشت صحنه وب سایت در آن انجام می شود. اگر هسته وب سایت به درستی و همگام با علم روز طراحی شود، می توان طرح ظاهری را هر زمانی تعویض و زیباتر نمود.اما در صورتی که پشت صحنه وب سایت به درستی و برپایه اصول، طرح ریزی نشود، ظاهر وب سایت نیز کمک چندانی به موفقیت آن نخواهد نمود.

برای دریافت قیمت دقیق حتما باید نیازهای شما به شکل کامل ارزیابی و پس از ارزیابی قیمت قطعی اعلام گردد.


چاپ   ایمیل

خرید یا تمدید دامنه و هاست، ارسال درخواست پشتیبانی و یا مشاهده پاسخ سوالات به شکل شبانه‌روز از طریق "پرتال کاربران" میسر است.
تماس تلفنی یا حضوری شنبه تا چهارشنبه، 10 صبح تا 17 عصر میسر است. برای فوریت‌ها از شماره همراه در هر زمان تمایل دارید استفاه کنید.
نشانی ما: تهران، خیابان شریعتی، خیابان ملک، پلاک 30، واحد 5، طبقه دوم.